Sponsortips van oud-deelnemers
Alle deelnemers van de Alpentocht hebben één gezamenlijk doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor CliniClowns. Maar hoe haal je sponsors binnen? Oud-deelnemers vertellen hoe zij het hebben aangepakt.
Wijn verkopen
Zo besloten Ellis van der Zee en Steffen Zantingh om biologische wijn en sap te verkopen. En dat liep als een trein. "Het lukt toch iedere keer om mensen te motiveren om te geven", vertelt Ellis. "Vooral onze vrienden van het muziektheater kochten veel flessen in. Bijna duizend euro met z'n tweeën!"
Emballage
Martijn Moen pakte het heel anders aan. Hij werkt als groenteboer bij de Albert Heijn en haalde daar een deel van zijn sponsorgeld op. "Ik heb emballagezuilen neergezet waar mensen hun bonnetjes konden inleveren.’’
Eigen netwerk
Martijn deed ook een beroep op zijn eigen netwerk en kreeg veel steun van vrienden en familie: "De bereidheid voor het sponsoren was ongekend. Als ik het deelde in een WhatsApp-groep of op Facebook bleven mensen maar storten. Zelfs op de laatste dag werden er nog honderden euro’s gedoneerd", aldus Martijn.
Sponsorloop
Ook deelnemer Sabine Heesters was creatief in het binnenhalen van sponsors voor de Alpentocht. "De kinderen hebben een sponsorloop voor me gehouden, we hebben flessen ingezameld en bakken neergezet voor oude cartridges. Ik raad het iedereen aan om mee te doen."